Łapszanie w Stolicy

poniedziałek, Czerwiec 11, 2018

5.20...o tak wczesnej porze rozpoczęła się podróż uczniów kl. VI i VII  łapszańskiej szkoły do Warszawy, dla niektórych o wiele za wcześnie:) Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Nauki Kopernik, gdzie każdy mógł poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach, Następnie z całą grupą udaliśmy się do Planetarium, by obejrzeć pokaz "Rejs po Niebie". Około godz. 20,00 dotarliśmy na nocleg do Ołtarzewa. Kolejny dzień to zwiedzanie Muzeum Bł. Ks. Jerzego Popiełuszki, gdzie mogliśmy poznać historię życia księdza oraz największa niewiadoma: Niewidzialna Wystawa. To wyjątkowa interaktywna podróż w niewidzialny świat, podczas której mogliśmy sprawdzić, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku – wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, dotyku, węchu…niesamowite przeżycie... Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie miasta: Zamek Królewski, Plac Zamkowy, Kolumna Króla Zygmunta, Warszawska Syrenka, Barbakan, Krakowskie Przedmieście i Grób Nieznanego Żołnierza.  Nasz trzeci dzień okazał się być dniem, na który czekali wszyscy kibice piłki nożnej, odwiedziliśmy bowiem Stadion Narodowy, gdzie m.in. byliśmy w szatni i sali konferencyjnej, mogliśmy również posłuchać ciekawych anegdot o naszych zawodnikach. Później zwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich, gdzie poznawaliśmy przeszłą i współczesną kulturę, historię Żydów oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. W tym dniu również złożyliśmy kwiaty i znicze na Wojskowym Cmentarzu na Powązkach, przy kwaterze zgrupowania AK "Kryska" gdzie pochowany jest bł.ks. Józef Stanek. Ostatni dzień to wyjazd na XXX piętro Pałacu Kultury i Nauki oraz zwiedzanie Łazienek Królewskich i spacer po ogrodach. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w kościele Chrystusa Króla, gzie znajdują się relikwie bł. ks. Józefa Stanka. Nasza podróż zakończyła się późno, ale w dobrych nastrojach:)