Wycieczka w Tatry

piątek, Czerwiec 8, 2018

W dniu 28 maja 2018 roku odbyła się wycieczka krajoznawcza w Tatry uczniów klasy IVa i V Szkoły Podstawowej w Niedzicy.

Wyjechaliśmy z Niedzicy o godz. 8: 00. Po dotarciu na parking i dokonaniu finansowych formalności ruszyliśmy Doliną Filipka w stronę Rusinki. Szliśmy wygodną, szeroką i łagodną ścieżką. Po około godzinie dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr na Wiktorówkach 1150 m n.p.m. Zwiedziliśmy piękną kaplicę MB Jaworzyńskiej. Po dalszym marszu doszliśmy chyba do najładniejszego miejsca tego dnia – na Rusinową Polanę 1210 m n.p.m. Widoki z niej są zniewalające, zwłaszcza przy wspaniałej pogodzie. Mogliśmy podziwiać szeroką panoramę Tatr, od Tatr Bielskich przez Tatry Wysokie do Tatr Zachodnich. Dalej na Gęsią Szyję 1490 m n.p.m. – nie było łatwo, ale daliśmy radę. Na grzbiecie z dolomitowych skałek również rozciągały się piękne krajobrazy. Było widać Giewont, Kasprowy, nawet Trzy Korony. Później tylko z górki. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do domu.