Zaświadczenia i odpisy

  • Odpis aktu stanu cywilnego - informacje ogólne

    Odpis aktu stanu cywilnego to dokument, który potwierdza zdarzenie zgłoszone w urzędzie stanu cywilnego, czyli narodziny dziecka, ślub albo zgon. Od 1 marca 2015 roku możesz wybrać, w jakiej formie chcesz dostać taki odpis - elektronicznej czy papierowej. Sprawdź, jakie odpisy możesz dostać i zobacz, jak wygląda przykładowy odpis.

  • Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)

    Dowiedz się, jak uzyskać odpis aktu stanu cywilnego, czyli urodzenia, małżeństwa, zgonu. Bezpośrednio po zarejestrowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego (USC) urodzenia, małżeństwa lub zgonu dostaniesz bezpłatnie odpis skrócony aktu. Za wydanie na Twój wniosek każdego kolejnego odpisu aktu musisz zapłacić opłatę skarbową, chyba że jesteś z niej zwolniony.

  • Zrób fotokopię papierowego aktu stanu cywilnego

    Chcesz zrobić zdjęcie (czyli fotokopię) a nie ksero, papierowego aktu stanu cywilnego sporządzonego w księdze stanu cywilnego? Złóż wniosek w urzędzie stanu cywilnego (USC). Pamiętaj, że urząd tylko udostępni Ci akt - zdjęcie musisz zrobić samodzielnie.

  • Uzyskaj zaświadczenie o stanie cywilnym

    Potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi Twój stan cywilny? Zamiast kilku odpisów aktów stanu cywilnego, możesz dostać jeden dokument - zaświadczenie o stanie cywilnym. Możesz je wykorzystać, gdy będziesz załatwiać wiele różnych spraw, na przykład podatkowych, ubezpieczeniowych, socjalnych lub do uzyskania kredytu. Za granicą takiego zaświadczenia może od Ciebie wymagać Twój pracodawca albo na przykład instytucja socjalna lub inna. Pamiętaj, że zaświadczenie jest ważne 6 miesięcy! Poniżej dowiesz się, jak je dostać.

  • Uzyskaj zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego

    Dowiedz się, jak uzyskać zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) - w tym zaświadczenie o niekaralności. Zaświadczenie może być wymagane od kandydatów na stanowiska, na które ustawa wymaga niekaralności. Aby uzyskać zaświadczenie z KRK - złóż wniosek o udzielenie informacji o osobie. Jeśli jesteś obywatelem innego państwa UE - Twoje dane zostaną sprawdzone również w rejestrze karnym tego państwa.

  • Uzyskaj odpis, wyciąg albo zaświadczenie z księgi wieczystej

    Chcesz sprawdzić treść księgi wieczystej? Potrzebujesz odpisu albo wyciągu z księgi? Sprawdź, jak uzyskać wgląd do elektronicznej księgi wieczystej i jak złożyć wniosek o odpis, wyciąg oraz zaświadczenie.

  • Uzyskaj zaświadczenie o swoich danych przetwarzanych w Rejestrze Dowodów Osobistych

    Potrzebujesz zaświadczenia, które będzie zawierało informację o Twoich danych, które znajdują się w Rejestrze Dowodów Osobistych? Poniżej opisujemy, jak możesz otrzymać takie zaświadczenie.

  • Uzyskaj zaświadczenie o wysokości zaległości podatkowych małżonka

    Jesteście małżeństwem i staracie się o pożyczkę lub kredyt? Bank może zażądać od Was zaświadczeń, że nie zalegacie z podatkami. Jeśli macie wspólność majątkową - możecie uzyskać takie zaświadczenie dla małżonka. Dowiedzcie się, jak je uzyskać.

  • Uzyskaj zaświadczenia o przebiegu lub ukończeniu studiów

    Potrzebujesz zaświadczenia o przebiegu studiów? Takie zaświadczenie może się przydać na przykład wtedy, kiedy chcesz wziąć kredyt studencki lub otworzyć przewód doktorski. Poniżej dowiesz się, jak uzyskać takie zaświadczenie.

  • Uzyskaj zaświadczenia o przebiegu nauczania w szkole, która została zlikwidowana

    Chcesz uzyskać dokument, który potwierdzi przedmioty ukończone w szkole? A może po latach chcesz kontynuować naukę i potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi Twoje wykształcenie? Jeśli Twoja dawna szkoła została zlikwidowana, możesz uzyskać zaświadczenie o przebiegu nauczania. Dowiedz się, jak to zrobić.

  • Uzyskaj zaświadczenie o przebiegu służby wojskowej

    Potrzebujesz zaświadczenia o przebiegu służby wojskowej? Może Ci się ono przydać, na przykład, gdy starasz się o status weterana lub weterana poszkodowanego. Dowiedz się, jak uzyskać takie zaświadczenie od Wojskowej Komendy Uzupełnień (WKU).

  • Wpisz się do rejestru wyborców (w Polsce)

    Każdy, kto może głosować, jest automatycznie wpisany do rejestru wyborców w gminie, w której jest zameldowany. Możesz też zagłosować w gminie, w której aktualnie mieszkasz. Wystarczy, że urzędnik w gminie wpisze cię tam do rejestru wyborców. Sprawdź, jak to zrobić.

  • Wpisz się do spisu wyborców (za granicą)

    Jeśli nie jesteś w Polsce, ale chcesz zagłosować w polskich wyborach - wpisz się do spisu wyborców za granicą. Sprawdź, jak to zrobić.